Scădere în retailul românesc, semne de recesiune

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul din România a scăzut cu 4% în octombrie 2025 comparativ cu aceeași lună a anului anterior, conform datelor Institutului Național de Statistică. Aceasta este a treia lună consecutivă de contracție, indicând o încetinire a consumului.

Declinul a fost determinat în principal de scăderea vânzărilor de produse alimentare, care au coborât cu 6,9% față de octombrie 2024. În contrast, vânzările de carburanți au crescut cu 3,4%, fiind singura categorie cu o creștere anuală.

Comparativ cu luna precedentă, cifra de afaceri din retail a scăzut cu 1,1%, reflectând o deteriorare a puterii de cumpărare. Scăderile au fost observate în toate segmentele: carburanți (-1,0%), alimentar (-0,9%) și nealimentar (-0,4%).

În primele zece luni ale anului 2025, vânzările din retail au crescut cu 1,5% față de aceeași perioadă din 2024, susținute de produsele nealimentare și carburanți. Segmentul alimentar a înregistrat o scădere de 1,8%, indicând o presiune pe bugetele gospodăriilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *