Unul din cinci elevi din Republica Moldova este victimă a bullyingului
Conform datelor furnizate de Inspectoratul General al Poliției și Ministerul Educației și Cercetării, unul din cinci elevi din Republica Moldova este victimă a bullyingului în școli. În 2024, au fost raportate 1.718 cazuri, iar în 2025 numărul acestora a crescut cu 108 cazuri.
Specialiștii explică această creștere printr-o mai mare conștientizare și raportare a fenomenului de către copii, părinți și profesori. Inga Grosu, consultant principal la Direcția management în învățământul general din cadrul Ministerului Educației și Cercetării, a subliniat importanța raportării cazurilor de bullying în instituțiile de învățământ.
Marina Grecu, psiholog școlar, a menționat că factorii care contribuie la bullying includ lipsa unui model pozitiv în familie și presiunea socială din grupul de colegi. De asemenea, ea a atras atenția asupra impactului emoțional profund al cyberbullyingului.
Arina Zîcu, directoarea Centrului de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului, a subliniat că violența în școli poate avea efecte de durată asupra dezvoltării copiilor. Ea a avertizat că unele cazuri nu sunt raportate din cauza lipsei de competențe de gestionare sau pentru a proteja imaginea școlii.
Ministerul Educației și Cercetării derulează programe de formare pentru profesori și campanii de sensibilizare pentru a preveni violența în școli. Cu toate acestea, lipsa de specialiști rămâne o provocare, în special în zonele fără psihologi școlari.

